Monday 1 April 2013

Penat

Assalamualaikum

Segala yang dilakukan mesti akan keluar juga perkataan "penat" .
Tidak kira gembira atau sedih , "penat" itu pasti keluar

25 Mac 2013 hingga 29 Mac 2013 .
Kami diminta untuk menjalani latihan praktikal dalaman di jabatan berasingan mengikut yang telah ditetapkan .
Sungguh . Penat bukan sebarang penat .
Namun atas sebab ilmu yang dicari , ku teruskan juga .

"BEGITU PENATNYA MENCARI REZEKI"
ye , ayat ini selalu di dalam fikiran tiap kali aku menjalani latihan .
tak dinafikan mencari rezeki memang penat tetapi demi menjalani kehidupan seharian , penat macam mana sekalipun hasilnya nanti tetap bermakna .

kami bekerja tidak dibayar namun aku ikhlas .
pengalaman selama seminggu adalah gaji buat aku .
bidang berkaitan setiausaha semakin aku minati .
walaupun aku masih tercari cari tapi insyaAllah dengan bekal yang aku ada akan aku bawa untuk menjalani latihan industri selama 6 bulan kelak .

dengan harapan aku dapat menjalani latihan industri dengan baik dan aku dapat menyesuaikan diri di sana .
semoga bidang yang aku ceburi dapat meletakkan aku di tempat yang sesuai kelak .
tanpa putus asa , aku akan terus usaha bagi menggembirakan emak dan ayah .
kesusahan emak ayah bagi menyuap nasi ke mulut aku dan adik adik akan aku bela InsyaAllah .

budak yang taip : Dayana

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.